Om du har ytterligare frågor kontakta oss gärna på tfn: 073 939 94 58
Svar: Ja, vi har en minimumorder på 9000 kronor, vilket exempelvis motsvarar 20 sålda olivoljor (20x120 = 2400 kr) och 150 sålda varor från övrigt sortiment (150x44= 6600 kr). Vi har en minimumorder, men då är det å andra sidan fri frakt vid orderläggande.
Svar: Frakten är gratis men vi har en minimumorder på 9000 kronor.
Svar: Nej, ni som säljer ska inte behöva ligga ute med pengar. Ni tar upp era beställningar, kontaktpersonen skickar in gruppens beställningar och skickar in till oss på Pasta Point. När ni sedan får era produkter har ni 20 dagar på er leverera till er kunder, få betalt av dem och betala in summan. På så sätt behöver inte kontaktpersonen ligga ute med pengar.
Svar: Ett infopaket beställer ni enkelt under fliken Beställ gratis infopaket. Infopaketet är gratis och ni förbinder er inte till någonting när ni beställer ett. Ett infopaket innehåller säljkataloger till alla era säljare och ett gratis varuprov.
Svar: När ni har sålt er beställda produkter och betalat fakturan är pengarna som är över era. Fakturan är på antal olivoljor gånger 120 kronor och övriga produkter gånger 44 kronor. Mellanskillnaden behåller ni. Vinst 45 kronor per såld olivolja och 31 kronor vinst per såld annan vara.
Svar: Ni har upp till en månad på er att sälja sen ni har fått hem katalogerna. När ni sedan har fått hem era produkter har ni 20 dagar på er innan fakturan ska betalas. Se dock till att få ut era varor snabbt så att er kontaktperson får pengarna i god tid innan fakturan ska betalas in.
Svar: Ja, för det första kontaktar vi på Pasta Point er kontaktperson efter det att infopaketet har skickats till er, för att försäkra oss om att kontaktpersonen vet hur hela processen går till. Efter ca två veckor hör vi av oss igen, för att se om allt går planenligt och kunna svara på eventuella frågor och funderingar som har uppstått. Under hela säljprocessen är ni varmt välkomna att ringa oss på telefonnummer 073 939 94 58 så ska vi göra allt vi kan för att besvara frågor och stötta er i ert försäljningsarbete. Vi ska hjälpa er att nå ert mål!
Svar: Ja, här hittar ni en kvittomall att ladda ner.
Svar: Efter det att ni har lagt er order, dröjer det ca en vecka innan ni har era varor.
Om ni som lag/klass vill sälja via webbshop anger kontaktpersonen det när vi hör av oss, efter det att infopaketet är hämtat. Kontaktpersonen får då en registreringslänk för att registrera just er klass/lag för försäljning. Den länk som skapas delas sedan med er så att ni alla kan registrera er och få tillgång till era sidor och er personliga webbshop som ni kan dela i sociala medier eller via mejl.
Kontaktpersonen har koll på allas försäljning, vinst och även nettoförsäljning så det går att veta om minimumordern är uppnådd eller inte.
Som säljare har man koll på den vinst man som enskild försäljare bidrar med och även klassens/lagets totala vinst. En säljare kan inte se hur mycket varje enskild säljare har sålt för. Den informationen ser bara kontaktpersonen.
Efter avslutad försäljning skickar kontaktpersonen in den sammantagna försäljningen.
Skulle det komma plojbeställningar, eller en beställning långväga ifrån som gör det svårt för säljaren att kunna leverera, går det som varje enskild säljare att gå in och ta bort en lagd order.